Uğur böceklerim,Havuçlu Denemeler,BEN BULDUM..ve 2.Blog Ödülüm…

Uğur böcekli Kanepe

Bu şirin kanepeleri yerken bile içi gidiyor insanın.Yapımı çok basit ayrıca davetler için çok şık bir aperitif
Malzemeler:Dilediğiniz kadar.

  • Tuzlu bisküvi
  • Zeytin ezmesi
  • Zeytin
  • Krem peynir
  • Çeri domates
  • Maydanoz

Yapılışı:

  • Bisküvilerin üzerine bir miktar krem peynir sürün.
  • Üzerine ortadan ikiye böldüğünüz çeri domatesleri yerleştirin.
  • Domateslerin üzerine kürdan yardımı ile zeytin ezmesi noktalayın.
  • Siyah zeytinleri ortadan ikiye bölün ve baş kısmını yapın.
  • Etrafını maydanoz yaprakları ile süsleyin.

NOT:Uzun süre bekletecekseniz eğer tost ekmeklerini yuvarlak kalıp ile keserek bisküvilerin yerine kullanabilirsiniz.Bisküviler biraz durunca yumuşuyor.

Sırada ise Havuçlu Toplar,

Havuçlu Toplar

Hemen hemen herkesin bildiği ve değişik tarzlarda hazırlamış olduğu bu lezzetli toplar bende de bulunsun istedim.Ve benim tarifim; içlerinde bisküvi yerine evde bulunan kek yada kurabiye kırıntıları var böyle daha lezzetli oluyor sanki.Evdeki havuç miktarını tam olarak bilemediğim için rendelenmiş ve pişmiş şekilde veriyorum malzemeleri.
Malzemeler:

  • 2,5 su bardağı rendelenmiş bir miktar toz şeker ile pişirilmiş havuç
  • 5,5 su bardağı kakaolu ve sade kek,kurabiye karışımı(robottan geçirilmiş)
  • Bir miktar ceviz
  • Üzerini bulamak için hindistan cevizi

Yapılışı:

  • Havuç ve kek kırıntılarını güzelce yoğurun.
  • Ceviz ekleyin.
  • Yuvarlak toplar yapın ve hindistan cevizine bulayın.
  • Çikolata sosu ile servis yapabilirsiniz.

Havuçlu lezzetlere devam,

Kakaolu Havuçlu İrmik Tatlısı

Bu aralar yoğun bir şekilde çalışıyorum mutfakta:)Malum son etkinlik.Ne yapabilirim?Baktım bol miktarda havuç var değerlendirmeye karar verdim.
Malzemeler:

  • 2 su bardağı rendelenmiş pişmiş havuç
  • 1 su bardağı kakaolu kek kırıntısı
  • 1 yemek kaşığı kakao

Sütlü İrmik Tatlısı İçin:

  • 2,5 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı irmik 
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 portakal rendesi
  • 1 paket vanilya

Yapılışı:

  • Havuçları derin bir kabın içerisine alın.
  • Üzerine kakao ve kek kırıntılarını ilave edin.
  • Kaşık ile karıştırın.
  • En küçük yuvarlak kelepçeli kalıbın alt kısmına buzdolabı poşeti açın.Yapışmasını önlemek için.
  • Üzerine karışımı yayın.
  • İrmik tatlısı için bütün malzemeleri karıştırın ve ocakta pişirin.
  • Pişen tatlıyı havuçlu karışımın üzerine boşaltın ve buzdolabında dinlendirin.

   BEN BULDUM……

Havuçlu Hindistan cevizli Parfe

Evet bende buldum:)Bu mevsime biraz uygun değil ama gerçekten çok lezzetli oldu.Eminim bu yaz favorim olacak.Yaptıktan sonra arkadaşlarıma tadına baktırma fırsatı buldum ve onlarında onayını aldıktan sonra bu Havuçlu Hindistan cevizli Parfeyi Sevgili estergonyeşil‘in düzenlemiş olduğu Ben Buldum Etkinliğine gönderiyorum ve bol katılımlı bir etkinlik olmasını diliyorum.
Malzemeler:

  • 1 çay bardağı süt
  • 75 gr toz krem şanti
  • 1 su bardağı rendelenmiş pişmiş havuç
  • 1 yemek kaşığı tepeleme hindistan cevizi

Yapılışı:

  • Krem şantiyi süt ile çırpın.
  • İçerisine rendelenmiş pişmiş havuçları ekleyin.
  • Hindistan cevizini de ilave ettikten sonra karıştırın ve herhangi bir kalıba boşaltın.
  • Dondurucuda bir kaç saat donmasını sağlayın.
  • Daha sonra kalıptan ters çevirerek çıkartın ve üzerine hazır çikolata sosu dökün.
  • Hafif ılındıktan sonra servis edin.
Ve ikinci blog ödülüm…

Sevgili Banudan şımartan tatlar beni ödüle layık görmüş.Çok teşekkürler çok mutlu oldum.
Bende bu ödülü herkese gönderiyorum.Hayatınızdan ödülleriniz hiç eksik olmasın diliyorum.
Sevgilerimle…
Bu yazı Kanepeler, Kurabiyeler, Sütlü Tatlılar içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

11 Responses to Uğur böceklerim,Havuçlu Denemeler,BEN BULDUM..ve 2.Blog Ödülüm…

  1. Ellerine sağlık canımcığım hepsi birbirinden güzel olmuş.

  2. uğur böceklerine bayıldım,çok güzel
    bir sunum.
    ellerine sağlık..

  3. Lezzete Dair dedi ki:

    Hepsi birbirinden güzel ellerine sağlık.
    uğur böcekleri çok şirin olmuş:)
    sevgiler.

  4. sevda dedi ki:

    ben yerim o böcekleri.üstünede tatlıları yerim.hepsi birbirinden güzel olmuş canım benim.ellerine sağlık.öpüyorum.

  5. hepsi çok güzel ama o uğurböcekliler bir başka güzel insan yemeğe kıyamaz:)))
    ellerine sağlık canım

  6. yemekbiraşk dedi ki:

    şölen olmuş hepsi birbirinden nefis eline sağlık.
    sevgiler..

  7. canım Baharcığım,
    harika bir yelpaze açmışsın bizlere..
    elerine emeklerine sağlık canım..
    ödül içinde tebrik ederim canım:)

  8. Beyaz Hanımeli dedi ki:

    Hepsi harika görünüyorlar. Ama uğur böceklerine bayıldım. Ellerine sağlık olsun. Sevgiler.

  9. Cafe Portakal dedi ki:

    Sevgili Nazlı,
    Sevgili Zeynep,
    Sevgili Yeşim,
    Sevgili Sevda,
    Sevgili Hande,
    Sevgili Yemekbiraşk,
    Sevgili Deniz,
    Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
    Her şeyin en güzeli sizlerin olsun.
    SEVGİLERİMLE.

  10. papatya68 dedi ki:

    Selam arkadaşım
    ellerine sağlık buluşlarına bayıldım havuçlu irmikli olanını mutlaka denemek isterim tarifi aldım bile teşekkürler paylaştığın için
    uğur böceklerini bende yapıyorum ama tost ekmeklerini yuvarlak kesip yapıyorum çok şirin oluyor sofrayı şenlendiriyor:)
    sevgiyle kal

  11. estergonyesil dedi ki:

    Çok güzel olmuş besbelli fikrine sağlık canım. Bu gün yayınlıyorum tarifini 10 ar 10 ar yayınladığım için geçikti kusura bakma sevgiler. Teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

