Keten Tohumlu Mahlepli Kurabiye…..

Bu kurabiyeler için ne diyebilirim ki kesinlikle tadına bakmanız gerekiyor.Hani burçak bisküvi tadı var ya,aynı….Sevgili arkadaşım Selma’da yediğim günden beri tadı damağımda kalmıştı.Tarif arkadaşımın eşinden:)
Malzemeler:
  • 125 gr yumuşak margarin
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı keten tohumu(iri çekilmiş olacak)
  • 1 çay kaşığı mahlep
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 3 damla sıvı vanilya yada 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un
Yapılışı:
  • Margarin ve pudra şekerini elinizle yumuşatın.
  • Un hariç diğer malzemeleri ekleyin yoğurun.
  • En son unu yavaş yavaş ilave edin.
  • İstediğiniz şekli vererek fırında kızarana kadar pişirin.


Aslında üzerini çikolata ile süslemeyi planlamıştım ama unuttum:)siz dilerseniz üzerine çikolata eritip servis edebilirsiniz….
Gelelim Keten tohumun faydalarına;

KETEN TOHUMU
Cilt yapısını yeniler, parlaklık kazandırır.
Mide-bağırsak sorunlarına karşı iyi geliyor.
Bağırsakları yumuşatır.
Kemikleri güçlendirir.
Bağışıklık sistemini güçlendirir.
Menopoza bağlı şikâyetleri hafifletir.
Kalp-damar hastalıklarından korur.
Kolesterol, şeker seviyesini dengeler.
Yüksek tansiyonu düşürür.
Romatizmal hastalıkları önler.
Sinir sistemini güçlendirir.
Hafızayı güçlendirir
Günde bir kaşık yeterli
Keten tohumunu kaynatılarak içilebilir, yada döverek, toz haline getirip, bir kaşık ağza atıldıktan sonra arkasından su içilebilirsiniz. Çok özel bir tadı veya kokusu olmayan keten tohumu, kavrulunca güzel bir tada kavuşuyor. Tohum şeklinde de tüketilebiliyor.Yemeklere, yoğurda, salatalara, müsliye, pasta, börek gibi unlu mamullere karıştırılabiliyor. Günde 1-1.5 çorba kaşığı keten tohumu sağlıklı kalmak açısından yeterlilik gösteriyor.
Kaynak: Haber 7 – 28 Şubat 2008
Bu yazı Kurabiyeler içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

8 Responses to Keten Tohumlu Mahlepli Kurabiye…..

  1. Özgen dedi ki:

    Canım harika olmuş burçak bisküviye bayılırım mutlaka denemek isterim sevgiler…

  2. bende sana yazicaktim 🙂 kalp kalbe karsiymis :))
    toz kahve ama koymasanda olur 🙂 ben koymamisdim, malum Umut`dan dolayi…

    canim, kurabisler harika görünüyor! resimlerinde süper!! ellerine yüregine saglik!

    iyi geceler diliyorum..kocaman öpüldün.

  3. face yok canim ama msne ekledim seni, ulasmadimi davetiye?

  4. humeyra dedi ki:

    Burçak bisküvi en sevdiğimdir. Bu tarifi kenara ayırıyorum. İnşallah denemek istiyorum 🙂 Ayrıca çikolatayı unuttuğunuz iyi olmuş, çünkü burçak tadında bir bisküviyi çikolatanın tadı gölgelerdi, Böyle sade hali çok daha güzel. Ellerinize sağlık.
    Bu arada etkinliğimize de beklerim, kahvaltı konulu bir etkinlik yapıyorum, tariflerinizi bekliyorum.

  5. Aycan dedi ki:

    Görüntüsünden ne kadar lezzetli olduğu belli oluyor gerçekten.

    Ellerine sağlık.

  6. yemekbiraşk dedi ki:

    çok şifalı ve nefis olmuş kurabiyeler sunumda nefis..
    sevgiler

  7. sevda dedi ki:

    kıtır kıtır olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.öpüyorum.

  8. birdutmasali dedi ki:

    şimdi bi tanecik,
    kahvemin yanına almassam olmaz !!

Bir Cevap Yazın

