Kalburabastı….

Dışarıda harika bir yağmur var.Hava kapalı olunca aslında hiç bir şey yapasım gelmiyor.Ama sabah blogları gezinirken Sevgili Hasretimde Kalburabastı görünce dayanamadım, sıvadım kolları.Şerbetli tatlılara asla hayır diyemiyorum.Tarife gelince aynen aktarıyorum.

Malzemeler:

  • 125 gr erimiş margarin
  • 1 çorba kaşığı erimiş tere yağ
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 2 tatlı kaşığı toz fındık
  • 2 tatlı kaşığı irmik
  • Yarım limon suyu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • Aldığı kadar un
Şerbeti içi:
  • 3 su bardağı su
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 1 dilim limon
Yapılışı:
  • Şerbeti hazırlayın ve ılınması için bir kenara alın.
  • Yağları ve yoğurdu bir kaba alın ve çırpın.
  • Limon suyunu ve karbonatı ekleyin çırpın.
  • İrmik ve toz fındığı ekleyin.
  • Yavaşça un ekleyerek hamuru hazırlayın.
  • Bir rende yardımı ile şekil verin ve fırında kızarana kadar pişirin.
  • Fırından çıkar çıkmaz ılık şerbet dökün.
  • Üzerini fındık,fıstık,ceviz,hindistan cevizi ile süsleyin.
Bu yazı Şerbetli Tatlılar içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kalburabastı…. için 11 cevap

  1. yedirenk dedi ki:

    Canım bende senin gibi tatlılara dayanamıyorum.İyikide yapmışsın çok güzel olmuş.Ellerine sağlık…

  2. minimutfaktan dedi ki:

    Çok severim ne zamandır yapmıyorum iyi ki hatırlattınız. Sizin tarifi aldığınız http://hasretlilezzetler.blogspot.com/ adresini ziyaret etmek istedim girince hatırladım daha önce de gitmiştim fakat sayfanın üst kısmını görebiliyorum aşağı doğru inemiyorum nedeni hakkında bir fikriniz var mı

  3. pelince dedi ki:

    Şerbetli tatlıları ne çok seviyorum 😉
    eminim tadıda çok güzeldir.. afiyetler olsun..

  4. derya dedi ki:

    Canım bende asla tatlısız duramam ellerine sağlık öpüyorum.

  5. sevda dedi ki:

    çok severim bu tatlıyı.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

  6. yemekbiraşk dedi ki:

    eline sağlık… nefis bi tatlı bende geçen aylarda yaptım umduğumdan daha da çok beğenildi:)
    nefis gözüküyor
    sevgiler

  7. disal dedi ki:

    çok severim kalburabastıyı..ellerine sağlık….nefis görünüyor….

  8. Elif.. dedi ki:

    Çok severim bende bu tatlıyı..
    Ellerine sağlık..

  9. canimmmm!! enfess görünüyor! harikasin tatlim! ;)) eskiden ben hic sevmezdim serbetli tatlilar, burada ablam gibi sevdigim bir dostum var birgün bir revani yapti o günden buyana serbetli tatliara asik oldum desem yeridir 😉
    begenip denedigin icin cok tesekkürler canim.. afiyet bal sekerler olsun 😉 miss kokulu öpücüklerimi göneriyorum..

  10. Cafe Portakal dedi ki:

    herkese teşekkürler güzel yorumlarını için.
    sevgiler….

  11. Cafe Portakal dedi ki:

    sevgili minimutfaktan,googledan girmeye çalış istersen ben sorun yaşamıyorum sayfayı açarken.
    sevgilerimle canım

Bir Yanıt Bırakın

